Totalt antall sidevisninger

søndag 20. februar 2011

SUNday

Jeg er velsigna heldig med heimeservicen i helgene.
Somregel alltid er frokosten servert , når jeg finner det for godt å labbe meg ut av bingen min. Heldigvis skjønner jeg å sette pris på det også . Det gir en god start på dagen. Ikke er det noe offer for frokostverten heller, visstnok.
Idag var det ikke bare frokost på morgenprogrammet, men også en intimkonsert i stua skulle vise seg å være nøye planlagt.
KLokkeklar sang, små finurlige rekvisitter og stilig koreografi - er nok til å smelte et morshjerte:=) Også var den tilogmed gratis.
Jeg husker sjøl at jeg hadde stor glede av sånne aktiviterter da jeg var mindre. Et stearinlys til mikrofon, mammas skjerf til skjørt og luftgitar gjorde susen. Fikk man i tillegg skoga tak  i et publikum. tok det opplevelsen mot nye høyder. Helt til man plutselig blei for flau til å stå foran en foramling. Når jeg ser på kvaliteten av dagens musikalske opplevelse må jeg nok innrømme at den var på et litt høyere nivå enn det jeg sjøl klarte å komme meg opp på.
Her i huset går jentene på en skole, som har  "stolt og glad " som motto. Det er satsningsområde for skolen å våge å oppptre for andre. Gi bort en opplevelse. Gjøre andre glad! Verdier som du ønsker at ungene dine skal ta med seg i livet. Så ser man frukten av å samarbeide mot et mål , at man må øve for å bli god. At alle må bidra og kan bidra , sjøl om man har ulike forutsetninger. Sånt kan man like.
Så har jeg krydra søndagen med en tur ute i det fri. Frisk luft og sol , er ikke en helt feil kombinasjon. Og sol er ikke noen selvfølge på min kant av verden....Det eneste jeg gruer meg til med å få den hit på besøk om et par dager, er at da ser jeg at jeg utøver omsorgssvikt overfor vinduene mine...

Ha en solfylt og fin søndag videre

Hannemannemåne-

3 kommentarer:

  1. Høyres ut som ein nydelig start på dagen :-) Spesielt konserten! Ha ei solfylt veka - gjer ingenting med forsømte vinduer..det er jo minusgrader så ikkje noko å få gjort med dei.. det trøster eg meg med ;)

    SvarSlett
  2. Flott blogg Hanne! Gler meg til å følgje deg vidare! Viss eg ikkje hugsar feil så er det frå deg eg har utrykket "........., kan ej melde!" Så på høg tid du får deg ein blogg å melde på :o)Dersom det er plagsomt med sol på ikkje heilt nyvaska vindauge så er det eit teikn på at det er for fint ver til å sitte inne.. Eg har oppdaga Sulafjellet i helga - for ei utsikt!

    SvarSlett
  3. Digger skriveriene dine Hanne, får meg en god følelse av det
    Ligger en award til deg inne på bloggen min

    SvarSlett